23

Якою буває однотонна пряжа?

  • 09 жовтня 2019 21:53:19
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 636
  • 0

Дуже часто, вивчаючи пряжу зарубіжних красильників і виробників, ми зустрічаємо незрозумілі для нас терміни. Давайте разом розберемося в цих загадкових словах і дізнаємося, що ж вони означають.

Як відомо, пристрасть до в'язання спицями та гачком грунтується не тільки на волокні з якого спрядена пряжа, а й на кольорі. У той час як багато людей досить швидко починають розбиратися в складі пряжі (merino, alpaca, silk ...), навколо кольору залишається багато плутанини. Терміни можуть бути абсолютно незрозумілими для в'язальниць пострадянського простору, а в'язати з пряжі світового рівня ох, як хочеться. І тому сьогодні я починаю серію публікацій, яка буде присвячена зарубіжним термінам в в'язанні.

Чи готові почати? Перш за все, три слова, які іноді використовуються як взаємозамінні, а іноді і для позначення абсолютно різних речей: Solids, Semi Solids, Tonals.

Solid Colors - Однотонні Кольори

Розберемося в тому, що це означає і коли суцільний колір таким не є.

Однотонні кольору - це те, що створюють комерційні компанії по виробництву пряжі, фарбуючи їх в один колір. Ви дивітесь на моток і бачите один і той же колір, без змін, без відтінків і півтонів по всій довжині пряжі. І ось ключ до розуміння суцільного кольору: в натуральних матеріалах це може бути досягнуто тільки шляхом фарбування волокон перед їх прядением в пряжу, а це означає, що тільки великі комерційні компанії, що виробляють пряжу, можуть створити справжній однотонний (Solid) колір пряжі.

Чому пряжу ручного фарбування не є можлівім пофарбувати в однотонний колір? Процес полягає в тому, що під час фарбування пасмами неможливо абсолютно рівномірно помістити в ємність для фарбування. Це означає, що будуть місця, де барвник проникне в волокно глибше (інтенсивніше), ніж в інших. В результаті колір буде виглядати нерівномірним.

Але великі компанії, що виробляють пряжу, можуть вирішити цю проблему, пофарбувавши, а потім пропустивши його через величезні змішувальні машини і промислові кардери, перш ніж прясти його в пряжу. Цей процес гарантує, що будь-які нерівні ділянки перерозподілені, а отримана пряжа матиме гарний рівний суцільний колір. Якби ви вибрали готову фабричну пряжу і порівняли підготовлені до прядіння волокна, ви б помітили деякі відхилення. Але загальний ефект - це пряжа суцільного кольору.


Semi Solids. Дослівно - полуоднотонние кольору.

Полуоднотонний колір, це, знову ж таки, один відтінок, але на цей раз він демонструє природні варіації, що виникають в результаті нерівномірності фарбування. Полуоднотонние кольору-це те, що ми отримуємо від ручних барвників. Навіть при фарбуванні з використанням одного відтінку, практично неможливо добитися по-справжньому суцільного кольору. Чому? Майстри ручного фарбування фарбують вже готову пасмо. Це означає, що фарбують волокна, які вже мають вигляд пряжі. Тому барвник проникає в нитку нерівномірно і не має можливості перерозподілити колір так, щоб отримати його рівним.

В цьому і є чарівність пофарбованої вручну пряжі. Замість того, щоб шукати ідеально рівний колір, пряжа ручного фарбування має інтригуючу глибину і красиві органічні варіації, які роблять кожну пасмо по-справжньому унікальною. На відстані, готове в'язане виріб з Semi-solids буде виглядати як один колір. Але чим уважніше придивитися до відтінків, тим більше виявляється їх захоплююча складність.

Тепер ми знаємо, що значить термін Semi Solid - одноколірна пряжа ручного фарбування.

Tonals - Тональ, тональні кольору (це вже трохи складніше)

«Цей колір тональний або полусплошной?» - питання, яке мені часто задають. Відповідь трохи технічний, але давайте спробуємо зробити його простим.

«Tonals» (тональна пряжа) - це та, яка включає в себе світлі і темні відтінки одного і того ж кольору. У ній немає ніяких інших квітів - ніяких жовтих або синіх зелених - тільки темніші і світліші ділянки точно такого ж кольору.

Як так виходить? Тон створюється шляхом змішування чистого кольору (a hue) з відтінками сірого в діапазоні між чорним і білим. Отже, якщо у вас є чистий зелений колір, і ви змішайте його з чорним або майже чорним сірим, ви отримаєте більш темну версію того ж зеленого, який називається «shade» (затінене колір). І якщо ви знову візьмете чистий зелений і змішайте його з білим або майже білим сірим, ви отримаєте більш легку версію цього зеленого кольору, яка називається «tint» (освітлений колір). В обох випадках це все той же відтінок - зелений, він не жовтіє і не синіє - він просто темніше або світліше. Разом «shades» і «tints» (більш темні і світлі версії) є «тонами».

«Tonals» і «Semi Solids» - одне й те саме? Ну, в певному сенсі, так. У магазині «Пряжа від VizEll», ми фарбуємо, спочатку білу пряжу. Тому в тих місцях, де барвник вбирається слабкіше, виходить колір, змішаний з білим - а це, як ми вже знаємо, «tint». Але, якщо неокрашенная пряжа також має природно темно-сірі ділянки, то типова semi solid пряжа не може містити темних тонів (shades), а це означає, що вона тональна.

Так що терміни Semi-solid і Tonal - це майже одне і те ж.


Ось вам три терміни, які часто взаємозамінні, але насправді мають кілька різне значення. У повсякденному бесіді ці відмінності, ймовірно, не мають великого значення, але, якщо ви хочете бути настільки точними і обізнаними про колір вашої пряжі, як про її зміст або структуру волокон, тоді важливо зрозуміти їх подробиці.

Сподіваємося, що ви не дарма витратили час, читаючи цю публікацію. Якщо хочете, щоб цикл подібний статей, з вивченням іноземних в'язальних термінів продовжився, діліться публікацією в соцмережах, ставте позначку «Подобається» і ми обов'язково продовжимо! :)

Підписуйтесь на нас в соціальних мережах, щоб завжди бути в курсі новин!

Мы в Instagram: https://www.instagram.com/pryazha_ot_vizell/ 
Мы у Facebook: 
https://www.facebook.com/PryazhaVizEll/

Творча команда магазину «Пряжа від VizEll»


 
Залишити відгук  ↓
 
Відгуків ще не було.
 
 
Підписатись на новини